Radost ze života s jógou

22.09.2014 18:48

Chodila jsem před pár lety na kursy břišního tance, které vedla zajímavá Adriana Morávková z Chrudimi. Těžko odhadovat její věk, prostě ladně tančící hezká zralá žena. Po čase jsem překvapeně zjistila, že její sestrou je krásná Consuela Morávková, která je už více než 30 let cvičitelkou jógy v New Yorku.

Kudy vede cesta z Chrudimi do USA? Tatínek dívek byl ve 40. letech zlatníkem, v původním obchodě na chrudimském náměstí se nyní prodává káva a čaje. Otec měl rád výjimečná jména, své dcery proto pojmenoval neobvykle Aglaja, Adriana a Consuela.

Consuela nemohla v 50. letech vzhledem k otci živnostníkovi studovat. Proto šla pracovat na soustruh, ale i u toho dokázala najít sama sebe a jak uvádí - prokázat svou sílu a poctivost.  „Řekla jsem si, že budu prostě nejlepší a porazila jsem všechny normy v historii Transporty. Pila jsem u toho litry mlíka, protože při práci se hodně potíte. Netušila jsem, že si tím kazím zažívání. Až když jsem se začala věnovat józe a přešla jsem na vegetariánskou stravu, všechno se upravilo. Tělo si samo řeklo, co potřebuje."

Vzhledem ke svému temperamentu se jí později podařilo dostat k divadlu (působila např. Na Fidlovačce, v Divadle E. F. Buriana).  A hrála ve filmech Utrpení mladého Boháčka, Kdyby tisíc klarinetů a dalších... Recitovala poezii ve Viole s Alfredem Strejčkem, který se stal jejím manželem.

 

V 70. letech emigrovala do Anglie a později do New Yorku, kde žije dodnes. Už v Praze byla její láskou jóga. V Americe jednou navštívila hodinu ve sportovním klubu, ale při cvičení si všimla, že lektorka čte pokyny z papíru, bylo poznat, že jógu cvičit neumí. Rozčílila se a šla za ředitelem centra. Po oznámení, že tento postup může cvičícím ublížit, se rozhodl svěřit kursy právě překvapené Consuele. 

Říká, že člověk má spoustu talentů a vždy záleží na tom, co mu přijde do cesty. „Poslouchám se a snažím se dělat s vervou cokoliv, co mi život nabízí.“

„Buďte hodní na své tělo, pečujte o sebe a cvičte jógu.“  Této okouzlující ženě by nikdo nehádal čerstvých 70. let.

Dnes se v USA věnuje józe jako cvičitelka a instruktorka, stala se vegetariánkou a propagátorkou zdravého životního stylu. 

A tak mě na závěr napadá, kdo jste se inspirovali, dobrá zpráva - nemusíte do NY „o) , doporučuji školu jógy Karakal – kursy Dany Mořkovské a Dášu a Jirku Marešovi v Mýtě. Příjemné cvičení!

Zdroj: https://www.bkovarikova.cz/