Předvánoční ladění

09.12.2014 20:43

Těším se na Vánoce, užívám si předvánoční náladu. 

Vytvořila jsem adventní věnec, jednoduchý, do červena laděný. Podívala jsem se do kostela, prošla si vánoční trhy na náměstí a pak celá zmrzlá ochutnala horkou medovinu. Viděla jsem opět (asi tak po šesté) milou pohádku Anděl páně, u toho zapálila svíčky na adventním svícnu. Cítím klid a mír. Vnímám úplně jinou atmosféru než třeba v minulém měsíci.

Nyní si můžeme procítit s našimi blízkými adventní naladění, společně pobýt, sdílet, popovídat si, zapálit u toho vánoční svíčku. Můžeme si více  uvědomit, co je podstatné, co je důležité, jaké hodnoty uznáváme a co žijeme. Jak je pro nás důležitá rodina, sounáležitost a pospolitost.

Vzájemné se můžeme obdarovávat hlavně svým časem, pozorností i dárky. Ty nejraději pořizuji od českých a slovenských výrobců. Nakoupila jsem na internetu, v knihkupectví, od kamarádky kalendář, který nakreslila, nadchly mě bylinkové čaje v hezkých krabičkách, přírodní ekologické prostředky, oblečení z Fler.cz, sehnala jsem andělské svíčky…

Zítra v podvečer půjdu na náměstí, kde budeme společně zpívat pod vánočním stromem koledy. Nevím jaké a nevím ani kdo tam bude.... překvapení. :o)

Těším se na víkendové pečení cukroví, jak vanilka provoní celý dům, pustím si k tomu třeba Haleluja od Naty Hrychové…

Cítím příchod nové Naděje, kdy dochází k pozvednutí člověka k Bohu… Přichází k nám něco nesmírně krásného, něžně a tichounce…. Pokoj s Bohem, pokoj mezi lidmi, pokoj se sebou samým v sobě samém.

Kéž se, Pane narodíš v každém srdci,
v každém mezilidském vztahu,
v každé rodině, v každém dítěti, v nás všech, 
aby náš svět byl stále plnější Tvého života, Tvé lásky, 
aby ses v něm TY stával všechno ve všem.

Krásné Vánoce Vám všem!