Podporujme se

12.10.2014 15:07

Podporujme se

Kolikrát se zamýšlím, k čemu je dobré všelijaké soutěžení mezi lidmi, všelijaké poměřování, kdo z koho, kdo je lepší, kdo je silnější a kdo má právo se vyhřívat úplně na vrcholu všeho a ponižovat toho pod sebou. Kdoví jestli si ten, co vyhrál, ten co je na vrcholu, uvědomuje pocity toho, kdo prohrál.....  Pro mne je nejkrásnější varianta, že jsou si všichni rovni, že se všichni dokážeme vzít za ruce a pomáhat si, nezištně, bez postranních  úmysů a výhod. To je můj vhled do budoucna a věřím, že jednou tomu tak bude, že už nepůjde o to, kdo je nejlepší a nejznámější, prostě nej ...

Ale o to, aby se všichni na planetě Zemi měli dobře a pomáhali si a vážili si jeden druhého.

Pevně věřím, že duše přicházející v těchto letech na Zemi jsou duše moudré a zcela jiné, které budou svůj vlastní potenciál využívat ku prospěhu všech bytostí na planetě Zemi a že se zaběhnutý systém soutěžení, předhánění a honby za čím vším možným dokonale změní v to, že budeme podporovat jeden druhého a že vše vykonané bude pro dobro celku.

 

Nádherný příklad jsem objevila v článku nazvaném

UBUNTU

Antroplog navrhl hru pro děti z afrického kmene.

Položil plný koš ovoce ke stromu a řekl dětem,

že ten kdo se tam dostane první, vyhraje všechny sladké plody.

Když jim řekl, aby vyběhli, všichni se chytli za ruce a běželi spolu.
Pak spolu seděli a užívali si dary Země.
Když se jich zeptal, proč neběželi tak,

aby někdo z nich měl všechno ovoce pro sebe, řekli:
"UBUNTU, jak by někdo z nás mohl být šťastný,
když by všichni ostatní byli smutní?"

"UBUNTU" v Xhosa kultuře znamená:

"Já jsem, protože my jsme."

 

Ten největší plod co vypadá jako pomeranč je citron,

který vypěstoval můj přítel za oknem. 

Zdenča